Vanaf 15 jaar kan je je al voorbereiden op je toekomst als 3D artiest, tekenaar, animatie tekenaar of illustrator.
In veel bedijven zijn beeldende artiesten nodig die je juiste skills beheersen.
Om tot die groep te gaan behoren is een goed portfolio erg handig.
Ook voor je CV is het een pre als beeldend vaardig bent.
Hiermee kan Ariane je, samen met haar team helpen.
Ook kan je werken aan een toelating tot of portfolio voor een academie.
Denk aan opleidingen als de BUAS, HKU, Artez, St.Joost, Syntra, Howest of WDKA.
Daar kan je je stage proberen te regelen bij de bedrijven waar de mogelijk kan blijven werken.
Alleen al werkervaring op te doen in zo een bedrijf is van essentieël belang voor je CV in die sector.
Er zijn veel beroepen waar beeldende vaardigheden een voordeel zijn:
Met 35 tekenlessen, ontvang je een getuigschrift. Dan heb je “de tekenopleiding” gevolgd. Als je doorstudeert, dan kun je je getuigschrift laten updaten. Bij het getuigschrift hoort een lijst van vaardigheden waar je kennis van hebt genomen.
In september beginnen we elk jaar met splinternieuwe opdrachten. Maar ook worden de basics herhaald en verdiept. Dan kun je je Game Art Perspectief certificaat gaan halen. Dat zijn 6 lessen verdeeld over zo"n 20 lessen waarin we een onderdeel van het perspectief behandelen. Dit resulteert in een goed instapnivau voor game art opleidingen als de NHTV of de HKU
Het is mogelijk om via het netwerk van De tekenacademie regionaal zelf kindertekenlessen op te zetten. Je kunt een plek op onze website krijgen zodat je makkelijk vindbaar bent. Hier zitten voorwaarden aan: Je volgt bijvoorbeeld een aantal lessen per jaar bij Ariane en je hebt een redelijk teken niveau. Je werkt als zelfstandige en bent onafhankelijk van De tekenacademie
De tekenacademie heeft inmiddels een grote aantrekkingskracht gekregen voor bijzonder talent. Deze talentvolle tekenaars staan aan het begin van hun carrière. Deze leerlingen en oud leerlingen komen in aanmerking voor de Ariane Fine Art commission page. Deze nieuwe gallery pagina wordt in 2017 gelanceerd.
-Het 3D tekenen van elke vorm (abstract, fantasie, figuratief), denken in ruimtelijke vorm.
-Basisvormen: bol, cilinder, dynamische vorm en kubus.
-Het construeren van 3D vorm.
-Shapes en vormsoorten herkenne en gebruiken.
-Het perspectief in een tekening begrijpen/toepassen.
-Het gebruik van de ooghoogte en horizon.
-Figuurtekenen in basisvormen.
-Verhoudingen en proportie.
-Handen tekenen, kop/portret tekenen.
-Waar nodig anatomie/werking van spieren en skelet.
-Het plaatsen van vormen en figuren in een ruimte/landschap
-De illusie opbouwen vanuit de grondtoon van het vlak
-Het gebruik van licht en schaduw
-Arceren, richtingen op de vorm en toonovergangen
-De toon- en de kleurintentie die daardoor ontstaat
-Warm licht, koel licht
-De keuze van je vlak en de presentatie van je onderwerp
-3D beeldopbouw: gesloten en dynamische vormen plaatsen
-Het 2D componeren van je vlak
-Het inzicht in het systeem van je vlak
-De kracht van plaatsing en beeldverhouding
-Maat en balsns, beeldvlak geometrie en dynamiek.
-De beginselen van tekenen met Photoshop
-Opbouw in layers
-Werken met en zelf instellen van shortcuts op je toetsenbord
-Keuzes maken in het gebruik van Photoshop
-Methodes van Feng Zhu